Τετάρτη 9 Νοεμβρίου 2016

ΠΡΟΓΡΑΦΟΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ

"ΤΟ ΛΕΞΙΛΟΓΙΟ ΤΟΥ ΤΡΥΓΟΥ, ΤΟ ΑΡΚΟΥΔΑΚΙ ΤΗΣ ΒΡΟΧΗΣ ΚΑΙ ΤΑ ΚΑΛΑΘΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΣΤΑΦΥΛΙΑ ΣΥΝΑΝΤΗΘΗΚΑΝ ΣΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΜΑΣ."


Οι μικροί μαθητές κατέφτασαν για το εργαστήρι στην ώρα τους και άλλο ένα δημιουργικό απόγευμα άρχισε, με κεντρικό θέμα τον τρύγο και τη βροχή.
Τα παιδιά ρώτησαν τι ακριβώς σημαίνει τρύγος και ο ορισμός βρέθηκε πάνω στο γραφείο, ώστε να τον μάθουμε.Έγινε μια όμορφη προσπάθεια προανάγνωσης από τα παιδιά και σε πολύ λίγο χρόνο όχι μόνο είχαν καταλάβει την έννοια του τρύγου, αλλά τον έμαθαν σχεδόν απέξω.



Το πρώτο φύλλο εργασίας περιελάμβανε το λεξιλόγιο του τρύγου.Τα παιδιά βλέποντας τις εικόνες αναγνώρισαν όλες τις λέξεις που είναι σχετικές με τον τρύγο και σε πρώτη φάση τις ζωγράφισαν με πολύ τέχνη και φαντασία,δίνοντας χρώμα στο άχρωμο χαρτί.


Αφού ολοκληρώσαμε την καλλιτεχνική δραστηριότητα,ασχοληθήκαμε με την προγραφή.Ζητήσαμε απο τα παιδιά να γράψουμε κάτω από κάθε λέξη,ξανά τη λεξούλα με τα δικά τους χεράκια.Τα πιο μεγάλα παιδάκια τα κατάφεραν μόνα τους, μα στα πιο μικρά χρειάστηκε και η δική μας βοήθεια, ώστε να μάθουμε πως να δουλεύουμε σωστά το χεράκι μας.



 Για να ξεκουραστούμε βγάλαμε στο τραπέζι τα εργαλεία της πλαστελίνης για να φτιάξουμε όμορφες κατασκευές.Η ώρα της πλαστελίνης είναι μια απο τις πιο αγαπημένες δραστηριότητες των παιδιών καθώς αναπτύσσουν τη φαντασία τους, εξασκούν τη λεπτή κινητικότητα των χεριών τους και αναπτύσσεται η κιναισθητική νοημοσύνη τους. Τα πιο πρωτότυπα σχέδια δημιουργήθηκαν και τα παιδιά μάζεψαν δυνάμεις για την επόμενη προγραφική δραστηριότητα.





Το σταυρόλεξο του τρύγου και το αρκουδάκι στη βροχή ήταν τα επόμενα φύλλα εργασίας που ασχοληθήκαμε. Γράψαμε τις λέξεις του τρύγου συμπληρώνοντας το σταυρόλεξο και μάθαμε τις πλάγιες γραμμούλες μέσα απο τη βροχή.





Φτάνοντας στο τέλος της ομαδούλας μας μάθαμε την έννοια της σειροθέτησης μέσα απο ένα φύλλο εργασίας που περιελάμβανε καλάθια για να μαζέψουμε τα σταφυλάκια μας.Η δουλειά που έπρεπε να κάνουν τα παιδιά ήταν να κόψουν με το ψαλίδι τα καλάθια και να τα τοποθετήσουν με σειρά από το μικρότερο προς το μεγαλύτερο.
Η δραστηριότητα της χαρτοκοπτικής και της σειροθέτησης άρεσε πολύ στα παιδιά και σε εμάς το ίδιο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου